Facebook-sivut yritykselle vuonna 2018
| |

Facebook-sivujen luominen yritykselle vuonna 2018

NordVPN Black Friday banneri, jossa mainostetetaan 74 prosentin alennusta ja kolmea lisäkuukautta.
NordVPN Black Friday banneri, jossa mainostetetaan 74 prosentin alennusta ja kolmea lisäkuukautta.

Facebookilla on jo yli kaksi miljardia kuukausittaista käyttäjää maailmanlaajuisesti, Suomessa heistä noin 2,8 miljoonaa. Eikö yritykselläsi ole vielä Facebook-sivuja? Ei hätää, näillä kuvallisilla ohjeilla voit tehdä sellaiset helposti ja nopeasti!

Muista myös, että jos tilaat meiltä Facebook-mainonnan, teemme yrityksellesi Facebook-sivut puolestasi.

Luo Facebook-sivut yrityksellesi näillä ohjeilla!

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Mene osoitteeseen: https://www.facebook.com/pages/creation/

Klikkaa ”Business or Brand” kuvan alta ”Aloita” -painiketta.

Tässä vaiheessa sinun on kirjauduttava Facebookiin sisään henkilökohtaisillasi Facebook-tunnuksillasi tai rekisteröitävä uusi Facebook-tunnus, jotta pääset Facebook-sivujen luomisessa eteenpäin.

Voit myös luoda Facebook-sivut yrityksellesi kirjautumalla normaalisti sisään Facebookiin ja klikkaamalla oikealta ylhäältä valikosta ”Luo sivu”-painiketta.

Valitse sivullesi sopiva luokka

Lisää yrityksellesi sopiva luokka, tässä esimerkkitapauksessa kirjoitin kohtaan ”yritys” ja valitsin alasvetovalikosta ”Yrityspalvelut”. Valitettavasti siis mitä tahansa tähän kohtaan ei ole mahdollista kirjoittaa, vaan luokka pitää valita Facebookin ennalta määrittelemistä luokista.

Kirjoita yrityksen yhteystiedot

Ennen Facebook antoi jättää yhteystiedot tyhjäksi, mutta vuonna 2018 on pakko antaa yrityksellesi yhteystiedot, jos haluat luoda sille Facebook-yrityssivut. Puhelinnumeroa ei ole pakko antaa.

Kirjoita yrityksesi yhteystiedot niille varattuihin kenttiin ja paina lopuksi ”Jatka” -painiketta.

Valitse profiilikuva

Lisää sivullesi profiilikuva. Facebook suosittelee profiilikuvan kooksi vähintään 180×180 pikseliä. Voit myös halutessasi ohittaa tämän vaiheen ja lisätä profiilikuvan myöhemmin.

Facebook suosittelee logojen tai tekstiä sisältävien profiilikuvien kuvamuodoksi PNG-tiedostoa.

Lisää kansikuva

Seuraavaksi kannattaa lisätä sivullesi kansikuva. Sen saat lisättyä painamalla ”Lataa kansikuva” -painiketta. Kansikuvan suositeltu koko on 820×312 pikseliä. Voit myös halutessasi ohittaa tämän vaiheen ja lisätä kansikuvan myöhemmin.

Onneksi olkoon, nyt yritykselläsi on Facebook-sivut!

Lisää kuvaus

Lisää uudelle sivullesi kuvaus, jotta se löytyy paremmin hakutuloksissa.

Kuvauksen lisääminen onnistuu klikkaamalla vasemmasta valikosta ”Tietoja” ja sen jälkeen valitsemalla ”Muokkaa Tietoja”.

Kirjoita yritystäsi hyvin kuvaava kuvaus ja jos mahdollista, niin sisällytä yrityksesi tärkeimmät avainsanat kuvaukseen.

Anna yrityksellesi myös aukioloajat ja kaikki muutkin tarpeelliset tiedot.

Muokkaa asetuksiasi

Asetuksista saat lisättyä sivulle ylläpitäjiä, yhdistettyä Facebook-sivut tai rajoitettua sivun merkintäoikeuksia.

Jos perustit yrityksellesi Facebook-sivut, mutta et jostain syystä halua muiden vielä löytävän sivua, niin voit seuraavien kuvien avulla peruuttaa sivun julkaisemisen.

Lisäasetukset

Voit asettaa Facebook-sivun salaiseksi jos et ole vielä valmis julkaisemaan sitä. Muokkaa ”Sivun näkyvyys” -kohtaa ja valitse ”Sivun julkaiseminen on peruttu” -vaihtoehto ja tallenna muutokset.

Tänä vuonna Facebook haluaa tietää perustelut sivun julkaisun perumiseen. Valitse jokin vaihtoehto ja klikkaa ”Seuraava” -painiketta.

Sekään ei vielä tyydyttänyt Facebookin tiedonnälkää vaan he haluavat lisää tietoja. Valitse esimerkiksi ylin vaihtoehto ja klikkaa lopuksi ”Peruuta julkaisu” -painiketta.

Kun olet valmis julkaisemaan sivusi, käy vain asetuksista vaihtamassa ”Sivun näkyvyys” -kohdasta ”Sivu julkaistu” päälle ja tallenna asetukset.

Jos sinulle jäi kysyttävää tästä artikkelista tai haluat mainostaa Facebookissa tai muualla sosiaalisessa mediassa, ota meihin yhteyttä!

Tilaa WordPress-sivustollesi ylläpito. Tarjoamme WordPress-sivuston ylläpidon alkaen 20 € kuukaudessa! Kaksi henkilöä auttamassa toisiaan sekä WordPress-logo taustalla.
Tilaa WordPress-sivustollesi ylläpito. Tarjoamme WordPress-sivuston ylläpidon alkaen 20 € kuukaudessa! Kaksi henkilöä auttamassa toisiaan sekä WordPress-logo taustalla.

Artikkelin kirjoittaja:

Miikka Joki

Olen toiminut yrittäjänä vuodesta 2015 alkaen. Intohimoni on data ja verkkosivujen optimointi. Minuun ollaan yhteydessä, kun WordPress-sivustolla on ongelma, yritys haluaa lisätä myyntiä tai kehittää verkkosivujaan. Vuonna 2019 perustimme yhdessä Henry Moilasen kanssa Mainostoimisto Sitrusmedian.

Vahvuuteni: digitaalinen mainonta ja markkinointi, optimointi, kotisivut ja verkkokaupat.

miikka.joki(at)hakukonemestarit.fi

Puh. 044 239 6296

*Osa tämän sivuston linkeistä on ns. affiliate-linkkejä eli kumppanilinkkejä. Linkin kautta tehdyistä tilauksista tämä sivusto voi saada rahallisen korvauksen, mutta asiakkaalle linkin käyttämisestä ei tule yhtään ylimääräisiä kustannuksia. Usein affiliate-linkin kautta saat jopa alennuksen palvelun normaalista hinnasta.

Heräsikö kysyttävää?

Lähetä meille viestiä tai soita. Kysyminen ei vielä maksa mitään, eikä velvoita sinua mihinkään.